Zaštitnik i dan grada Gospića

Srijeda, 22. 7. 2015.

Uz biskupa Bogovića koncelebrirali su svećenici gospićkog dekanata na čelu s rektorom katedrale i gospićkim župnikom i dekanom mons. Milom Pecićem kao i udbisnkim dekanom mons. Tomislavom Rogićem.
Biskup je u svojoj propovijedi podsjetio na neke datume u povijesti grada pa tako i onaj pred 70 godina kada je Gospić pao jer je bio na strani poražene hrvatske strane i to je skupo platio a tada je bio ubijen i gospićki župnik Dragutin Kukalj. 40 godina nakon toga Gospić je bio na pobjedničkoj hrvatskoj strani a pred 15 godina Gospić je postao biskupsko središte. Isus je na veliki petak bio na poraženoj strani a njime su poraženi i apostoli i svi oni koji su bili uz Isusa, a on je uskrsnuo. Obrat se dogodio i u gledanju na patnju, posebno na patnju pravednika. Nije to znak odbačenosti, nego znak spašenosti i sudjelovanje u Božjem planu spašavanja čovjeka. U svjetlu Kristova uskrsnuća otkriva nam se istinski pogled i na te događaje: patnja pravednika nije znak odbačenosti; ona je dragocjena snaga za obnovu čovjeka. Svi koji su s Kristom, „osuđeni“ su na pobjedu. Zato su pohađali grobove tih pobjednika mučenika. Zato smo i mi sagradili CHM svojim mučenicima i tražimo njihove grobove.

U nastavku je progovorio o Magdaleni:“ Da je u ono vrijeme žena mogla javno nastupati, zacijelo bi Magdalena bila među apostolima. Ne bi joj sigurno priječila njezina prošlost. Ona je s drugim ženama došla prva na grob. Marko kaže da su to bile Marija Magdalena, Marija, majka Jakova Mlađega, Josipa i Saloma. Najprije se Isus ukaza Mariji Magdaleni „iz koje bijaše istjerao sedam zloduha“ (Mk 16, 9). Ivan Evanđelist od žena spominje samo Mariju Magdalenu. Tek nakon Magdalene i žena krenuše na grob apostoli. Iako je ta vijest apostolima bila draga, nisu je samo onako prihvatili. Otišli su se uvjeriti. Prvi potrča Petar, opet onaj slabić koji je triput zatajio Isusa, kojega je Isus jednom usporedio sa sotonom. On je od apostola stigao prvi na grob. I drugi nisu bili lakovjerni; nisu se oslanjali samo na pričanje, sve do Tome koji je rekao da neće vjerovati dok ne stavi prst u mjesto rana. Apostoli su željeli znati istinu, a istina o Kristu postala je za njih životna radost - evanđelje.
Govorio sam o grješnicima Magdaleni i Petru koji su spoznavši istinu promijenili način mišljenja. Neki se u susretu s istinom ne mijenjaju. Stražari na Isusovom grobu točno su javili gradskom poglavarstvu što se dogodilo. Gradski poglavari nisu krenuli na grob da vide što je na stvari. Oni se ne žele susresti s istinom. Sazvali su gradsko vijeće kojemu su nametnuli zaključak da su apostoli ukrali Isusovo tijelo i da tako treba razglasiti na sve strane. Da su židovski vijećnici uvidjeli svoju grješku i pokajali se, došli bi u poziciju Magdalene i Petra. No oni nisu priznali pogrješku nego su na nju dodali drugu – laž. Ne kaže se u zaključku vijeća da Isus nije uskrsnuo. Stražari pričaju ono što su vidjeli. Kad bi tako nastavili. ne bi im trebalo ništa platiti. Židovsko vijeće je zaključilo da ima pravo na laž i postat će glasnici laži, onoga što se nije dogodilo. Gdjegod je laž, tu je novac i nasilje. Ljudima su dokazali da se isplati lagati, da se od laži može dobro živjeti. I stražari su za pare lagali, a bili su Židovski starješine uvjereni da će podmititi i Pilata da podrži laž, jer on se i na suđenju izrugivao istini. „Što je istina? Što ja s njome mogu, što mi ona znači za moj položaj? Kao da je rekao: ono vrijedi i onoga se treba držati što jača moj položaj, od čega imam materijalne koristi, makar se to ne slagalo s istinom. Istina je vrijedna onoliko koliko mi u određenom času koristi. U tom smislu donesen je i zaključak gradskog vijeća. To sada nije bio stav pojedinca. I od tada je bilo u skladu sa zakonom samo govor da su apostoli ukrali Isusovo tijelo, da je s njim završeno na veliki petak. Ozakonjena je laž i stvorena grješna struktura.
5. Magdalena kao uzor. Ali društvo oko Isusa, žene i apostoli nisu se više bojali podnijeti patnju i progon. Biti pravedan i boriti se za istinu uvijek je dobitna kombinaciju pred gospodarom vremena i života pa makar te progonili i mučili.
Mi ne možemo biti i odnosu prema svijetu u istoj poziciji kao Isus jer se ne možemo podičiti da nismo ništa pogriješili. Mi možemo biti poput Marije Magdalene i Petra koji se ne boje pokajati i trpjeti zato jer u Isusu vide da je to put kojim nas on vodi.
Neka Marija Magdalena, naša zaštitnica, doista svima nama daje smjer u život, svakom pojedincu i cijelom našem Gradu.
U to ime čestitam gradonačelniku, vijećnicima i svim građanima Dan Grada Gospića.
Biskup je podsjetio i na prvu godišnjicu posvete obnovljene katedrale Navještenja BDM.

gs magdalena

  Vijesti - Sve