Korizmeno hodočašće Ogulinskog dekanata na Udbinu

Nedelja, 30. 3. 2014.

To je inače treća godina da se hodočašća dekanata ove biskupije organiziraju na Udbinu u nacionalno svetište hrvatskih mučenika koje je ove godine okupilo blizu 350 hodočasnika a ime kojih je na početku pozdrav prenio dekan Ogulinski vlč. Robert Zubović.
Križni put je predvodio župnik župnik Oštarija i Cerovnika i čuvar svetišta Gospe od Čudesa pop Ante Luketić a to je bilo vrijeme ispovijedi. U 17 sati slijedilo je misno slavlje koje je predslavio Gospićko-senjski biskup mons. dr. Mile Bogović a vjernike je na početku pozdravio čuvar nacionalnog svetišta Crkve hrvatskih mučenika na Udbini mons. mr. Tomislav Rogić.
Ogulinski dekan Zubović tom je prilikom poručio: „Po deveti put se uključujemo u pokorničko, korizmeno hodočašće kao vjernici ogulinskog dekanata u zajedništvu sa svim vjernicima gospićko-senjske biskupije predvođeni svojim biskupom i svećenicima. Tu smo iz 16 župa našega dekanata da učvrstimo svoju vjeru upravo na ovome svetom mjestu gdje je podignuta ova velebna crkva u čast hrvatskih mučenika koja nas želi ne samo podsjetiti na životnost i kršćansku ukorijenjenost hrvatskog življa ovoga kraja već i pozvati nas da uz Božju pomoć ustrajemo na putu vjere noseći svakodnevno križeve života a koje nas vode u slobodu koju samo Krist može dati.
Biskup je u svom obraćanju hodočasnicima progovorio o grijehu korumpiranosti:
„Nema nikakve sumnje da se Isus često družio s grješnicima, okupljao ih oko sebe s njima blagovao, a i oni su se rado okupljali oko njega. Prema evanđeljima, grješnici su uz siromahe gotovo povlaštene skupine u Kristovim očima. Grješnik je svjestan da je pogriješio i želi se popraviti. No, postoji u evanđeljima jedna druga skupina ljudi koji sebe predstavljaju kao pravednike, a ni Krist ih ne naziva grješnicima. Za njega su oni: „licemjeri" (Mt 7, 1-29), „leglo gujinje" (Mt 3, 7), „obijeljeni grobovi" (Mt 23, 27). Njih je najviše među farizejima i zato Isus napominje da je opasno biti zaražen farizejskim kvascem (Mt 6, 11-12). Kada je Isus slijepcu otvorio oči, oni ne žele vidjeti u tome čudo Božje dobrote, nego traže načina kako bi optužili Isusa i donedavnog slijepca (Iv 9, 1-41). To su oni koji su slijedili Isusa, ne zato da ih on u nečemu pouči, nego zato da bi ga mogli uhvatiti za riječ i optužiti. Nije za njih bitno je li on rekao istinu ili laž, učinio nešto pošteno ili nepošteno. Važno je da je učinio ili rekao nešto što je u skladu s tadanjom praksom utuživo. Isusu predbacuju da je čovjeka izliječio u subotu. Tu je slomljen (corruptus - korupcija) sustav vrijednosti. Istina za njih nije nešto za što se treba uvijek boriti, poštenje nije uvijek mjerodavno za naše postupke.
Kod nas je poznata gospodarska korupcija/pokvarenost: raspolagati sredstvima koja su ti dana na upravljanje - kao da su tvoja. Takvi daju što nije njihovo, uzimaju što im ne pripada. Danas se takve naziva korumpiranim ljudima, a još je bolji naš hrvatski izraz: pokvarenjaci. Najgora je pokvarenost kad se najbolje pokvari („Corruptio optimi pessima!").
Svako društvo bori se protiv takve pokvarenosti na razne načine, poučavanjem, donošenjem protivnih zakona i sl. No, u državama gdje se vlast smatra temelj društva, pokvarenost (korupcija) je institucionalizirana, postala je posebna – i to veoma unosna - služba od koje široki sloj ljudi živi. Takvim se službama koriste apsolutističke vlasti i totalitarni sustavi jer njima nije stalo do poštivanja i funkcioniranja sustava vrijednosti, nego do funkcioniranja i čuvanja njihove nametnute vlasti. Oni koji se uključe u tu službu, žrtvuju sustav vrijednosti u sebi, obezvrijede ga u sredini i kojoj žive, odnosno mijenjaju ga u skladu sa svojim ciljevima ili ciljevima onih kojima su se dali u službu. Odrekli su se svoje slobode, a spremni su pogaziti slobodu svakog čovjeka. To je doista veoma niska razina pokvarenosti. U vrijeme komunističke vladavine te ustanove imale su razna imena, ali su sve one imaju istu pokvarenu (korumpiranu) podlogu. Tko se u takvoj službi zaposli, teško će se vratiti na ispravan odnos prema pojedincu i društvu. Taj je gotovo onesposobljen za rad u sustavu koji drži do objektivnih moralnih vrijednosti.
Glazbom je misu animirao župni zbor župa Lešće i Trošmarije. Nakon mise u kripti crkve je mons. Rogić prezentirao izgradnju crkve, a razgledana je i izložba o križevima koju su postavile odgojno-obrazovne ustanove Ogulina.

og-hod-udb2

  Vijesti - Sve