bener
  • Naslovnica

Ordinarijat Gospićko-senjske biskupije

O vjerskom u medijskom prostoru

susret mediji(Plitvice, 27.5.2017.) - Danas je u pastoralnom centru Marije Majke Crkve na Plitvicama odrzan redoviti godišnji susret medijskih djelatnika s prostora Gospićko-senjske biskupije. Sudionike je na početku pozdravio biskupijski povjerenik za medije mons. Mile Pecić koji je istaknuo da kao katolici i medijski djelatnici ne možemo šutjeti na velike izazove, jer se kroz medije prezentiraju velike vrijednosti. Da je danas među nama sv. Pavao sigurno bi koristio moderne medije koji imaju veliku ulogu u razvoju društva. Zvonko Ranogajec, iz istog biskupijskog odbora, je predstavio svih 9 prethodnih susreta i podsjetio na predavače i teme. Profesor komunikologije na Hrvatskom katoličkom sveučilištu je zatim održao središnje predavanje na temu „Vjersko i nevjersko u medijskom prostoru“.

Crkvi nikako ne treba isključiti iz javnog prostora, posto se ona suživljava s javnošču. Temeljno je pitanje kako se Crkva predstavlja u javnosti i po kojim se kriterijima prikazuje? Svjetla reflektora najčešće ju prikazuju subjektivno. Mediji o njoj stvaraju subjektivnu sliku, najčešće onakvu kakva njih zanima. Dominiraju slavlja i folklor, a vjerska imena se stavljaju u marketinški kontekst. Nedostaje govora o svakodnevnoj živoj vjeri. O vjeri i Crkvi govori se u društvenom, a malo u teološkom i drugim kontekstima. Mediji pri tom najviše koriste jedan izvor a rijeko ga traže u samim vjerskim zajednicama te dominiraju površni novinarski prilozi. No, niti Crkva nema dovoljno želje niti volje da se ubacuje u medijski prostor. Često dominiraju stereotipi i društveno štetne komunikacijske forme. Čest je i govor mržnje a malo je razgovora i dijaloga unutar javnosti i crkvenim temama. Zadnjih godina isprofilirao se značaj komunikacije putem društvenih mreža. Predavač je na kraju istaknuo veliki značaj kapilarnog rada ljudi u manjim vjerskim medijima.
Na kraju je održana kraća rasprava u kojoj se zaključilo da, dok se mediji na svjetskoj razini okrupnjuju, jača interes za lokalne medije. Medijska scena sve je brojnija uslijed čega je sve neophodnija potreba medijskog obrazovanja za mlade.

Tags: Plitvice, mediji

Ispis E-mail

CookiesAccept